Prejdite s nami na vyššiu rýchlosť

Prejdite s nami na vyššiu rýchlosť

Publikované

Vypíname 3G sieť

Od januára 2024 pristúpime k plánovanému vypínaniu našej 3G siete. Vypínanie potrvá 2 roky a bude prebiehať postupne v jednotlivých lokalitách Slovenska. Už dnes máte k dispozícii modernejšie generácie sietí v špičkovom pokrytí, ktoré ponúkajú stabilnejšie internetové pripojenie, kvalitnejšie volania a vyššiu rýchlosť prenosu dát.

Vypnutie 3G siete sa dotkne len tých zákazníkov, ktorí používajú starší typ SIM karty či zariadenia bez podpory 4G (LTE) a 5G.

Ak si nie ste istý, či vaša SIM karta podporuje 4G (LTE) a 5G sieť, navštívte náš stánok Tesco mobile, kde vám naši kolegovia radi pomôžu s overením a prípadnou výmenou SIM karty.

Ak váš telefón či tablet podporuje iba 3G sieť, môžete si priamo v ktoromkoľvek hypermarkete Tesco vybrať nové zariadenie z našej ponuky Xiaomi. Všetky zariadenia v našej ponuke sú schopné fungovať v 4G (LTE) sieti.

Otázky a odpovede

  • Väčšina našich zákazníkov už dnes používa najmodernejšie generácie sietí v špičkovom pokrytí, ktoré ponúkajú stabilnejšie internetové pripojenie, kvalitnejšie volania a vyššiu rýchlosť prenosu dát. Vďaka novým technológiám sa vám oveľa rýchlejšie načítajú webové stránky či mobilné aplikácie, zvuk počas telefonovania bude kvalitnejší, a tiež sa vám zlepší kvalita pri videách alebo streamovaní hudby.

  • Vypnutie 3G siete sa zákazníkov dotkne zlepšením zákazníckej skúsenosti pri dátovaní aj volaní, pretože uvoľnené frekvencie posilnia kapacitu moderných vysokorýchlostných 4G LTE a 5G sietí, ktoré majú na Slovensku špičkové pokrytie.  Ak si nie ste istý/-á, či vaše zariadenie podporuje modernejšiu 4G LTE sieť a kvalitnejšie volania, skontrolujte si nastavenia.

    Vypnutie 3G siete sa môže prejaviť u minimálneho počtu zákazníkov, ktorí používajú starší typ SIM karty či zariadenia bez podpory 4G LTE siete. Ak vaše zariadenie nepodporuje 4G LTE sieť, po vypnutí 3G siete budete prepnutý do 2G siete. Volania a SMS fungujú v 2G sieti spoľahlivo, mobilné dáta však majú len limitovanú rýchlosť sťahovania a odosielania (do 250 kbps). Pokiaľ potrebujete využívať rýchlejšie mobilné dáta alebo chcete využívať HD kvalitu volaní, odporúčame vám kúpiť si zariadenie s podporou 4G LTE. Aktuálnu ponuku zariadení nájdete v ktoromkoľvek hypermarkete Tesco alebo náš navštívte v predajnom stánku Tesco mobile, kde vám s výberom radi pomôžeme.

  • S vypínaním 3G siete začíname vo vybraných lokalitách Slovenska na konci januára 2024 a následne v priebehu 2 rokov postupne vypneme 3G sieť na celom území Slovenska. Zákazníci, ktorých zariadenie či SIM karta nie sú schopné pracovať v 4G LTE sieti, dostanú mesiac vopred informáciu o presnom dátume, kedy v ich lokalite prestane fungovať 3G sieť.

  • Informácie o nastavení siete nájdete v nastaveniach vášho telefónu. V prípade, že vaše zariadenie podporuje 4G sieť, je v nastaveniach pre mobilnú sieť potrebné zmeniť hodnotu „iba 3G“ alebo „iba 2G/3G" do režimu „4G" alebo „4G/5G". Postup pre jednotlivé zariadenia sa môže líšiť.

    V prípade operačného systému iOS:

    Nastavenia → Mobilné → SIM → Hlas a dáta → Vybrať možnosť Automatické 5G/4G/LTE

    V prípade operačného systému Android:

    Nastavenia → Sieť a internet → SIM karty → Aktívna SIM karta → Preferovaný typ siete → 5G/4G

    V prípade zariadení Samsung:

    Nastavenia → Pripojenia → Mobilné siete → Režim siete → 5G/LTE/3G/2G

    V prípade zariadení Motorola:

    Nastavenia → Sieť a internet → Mobilná sieť → Preferovaný typ siete → 5G/4G

    V prípade zariadení Huawei/Honor:

    Nastavenia → Mobilná sieť → Mobilné dáta → Preferovaný režim siete → 5G/4G/3G/2G automaticky alebo 4G/3G/2G automaticky

    V prípade zariadení OPPO:

    Nastavenia → Mobilná sieť → SIM → Preferovaný typ siete → 5G/4G/3G/2G (aut.)

  • Termíny vypínania v jednotlivých lokalitách Slovenska budeme komunikovať priebežne. Zákazníci dostanú informáciu o presnom termíne vypnutia 3G siete v ich lokalite s mesačným predstihom, aby mali čas na výmenu zariadenia alebo SIM karty.

  • Po vypnutí 3G siete bude vaše zariadenie fungovať v 2G sieti, ktorá je dostupná pre viac ako 99 % populácie. Nestratíte možnosť telefonovať ani posielať SMS, ale upozorňujeme, že 2G sieť ponúka len minimálnu rýchlosť mobilných dát (do 250 kbps). Pokiaľ potrebujete využívať rýchlejšie mobilné dáta alebo chcete využívať HD kvalitu volaní, odporúčame vám kúpiť si zariadenie s podporou 4G LTE. Aktuálnu ponuku zariadení nájdete v ktoromkoľvek hypermarkete Tesco alebo náš navštívte v predajnom stánku Tesco mobile, kde vám s výberom radi pomôžeme.

  • Vyberte si nový smartfón v ktoromkoľvek hypermarkete Tesco alebo náš navštívte v predajnom stánku Tesco mobile, kde vám s výberom radi pomôžeme.

  • Aktuálne sa zameriavame na budovanie a rozširovanie najmodernejších vysokorýchlostných sietí, ktoré našim zákazníkom prinášajú vyššiu kvalitu hovorov, mobilných dát a pokrytia signálom. Záleží nám však na tom, aby aj zákazníci so staršími zariadeniami, ktoré 4G LTE a 5G sieť nepodporujú, mali stále možnosť telefonovať, posielať správy a využívať základné pripojenie cez mobilné dáta. Preto najstaršia 2G sieť zostáva aj naďalej v prevádzke.

  • Mobilné dáta sú dostupné aj v 2G sieti, avšak len s limitovanými rýchlosťami sťahovania a odosielania mobilných dát (technológia EDGE, do 250 kbps). Táto rýchlosť nemusí spĺňať limity mobilných aplikácií a v niektorých prípadoch nemusia fungovať aplikácie alebo ich funkcie. Zákazníkom preto odporúčame, aby prešli na novšie zariadenia a mohli tak naplno využiť najnovšie technológie, ktoré ponúkame spolu s modernými vysokorýchlostnými sieťami 4G LTE a 5G v špičkovom pokrytí.

  • Ak vaše zariadenie nepodporuje volania cez 4G/5G, vypnutím 3G siete budete pri volaniach automaticky presmerovaní do 2G siete, kde nie sú dostupné volania v HD kvalite, a tým pádom môžete pocítiť zníženie kvality hlasového hovoru.

  • S identifikáciou starej 3G SIM karty vám pomôžeme vo všetkých predajných stánkoch Tesco mobile a na našej Zákazníckej linke. Ak voláte na Zákaznícku linku z telefónneho čísla Tesco mobile využite skrátené číslo: 969 ak ste v zahraničí zavolajte nám kedykoľvek bezplatne na číslo +421 949 949 989. Alebo nás kontaktujte na našom online chate.

  • Výmena 3G SIM karty za 4G/5G SIM kartu je bezplatná.

  • Starú 3G SIM kartu si môžete vymeniť na počkanie za novšiu 4G SIM kartu v ktoromkoľvek hypermarkete Tesco alebo náš navštívte v predajnom stánku Tesco mobile.

  • Vašu novú 4G/5G SIM kartu nie je nutné špeciálne aktivovať. Po jej obdržaní na Tesco mobile predajnom stánku alebo v centre služieb ju stačí vložiť do zariadenia v momente, keď vám prestane fungovať stará SIM karta. Štandardne sa tak stane do 30 minút po vydaní novej SIM karty predajcom na Tesco mobile predajnom stánku alebo centre služieb.

  • Ak už máte vo svojom zariadení aktívnu novú SIM kartu, z ktorej dokážete volať aj dátovať, starú SIM kartu môžete znehodnotiť prestrihnutím cez čipový kód a ekologicky zahodiť do žltých smetných nádob alebo červených nádob určených na zber kovov a plechoviek.

  • Áno, pokiaľ zariadenie využíva mobilné dáta. Okrem toho je potrebné zistiť, či zariadenie podporuje 4G sieť. V prípade, že vaše zariadenie nemá podporu 4G LTE siete a kompatibilnú SIM kartu, môže dôjsť k obmedzeniu jeho schopnosti využívať mobilné dáta. Rýchlosť mobilných dát na 2G sieti je limitovaná na 250 kbps, čo pre vaše IoT/M2M zariadenie nemusí byť postačujúce.